25 Mayıs 2011 Çarşamba

Patates Oturtma

Ve yine, patates severler için bir tarif... Ben bu tarifi, evdeki malzemelerle kısa süre içerisinde ve güzel bir yemek hazırlamam gereken bir günde yaptım, fena da olmadı. Bu tarifte malzeme miktarı söylemezsem kusura bakmazsınız de mi, çünkü çok plansız yaptım ve güzel olduğu için de sizinle paylaşmak istedim. Patatesleri kızartacak vaktim olmadığı için kızartmadım zaten taze patates olunca pişmesi de daha kolay oldu. Yani aklınızda bulunsun, böyle de oluyor;)
Malzemeler:
  • Taze patates
  • Kıyma
  • Soğan ve sarımsak
  • Yeşil biber
  • Baharat
  • Salça
1 adet soğan, bir kaç tane yeşil biber ve bi kaç diş sarımsağı doğruyoruz ve yağda kavuruyoruz. 300 gr kadar kıymayı da ekleyip pişmesini sağlıyoruz. Baharat olarak da size kalmış tabi ama ben biraz tuz, karabiber, pul biber ve kekik koydum. Böylece ara malzememiz hazır oldu.
Diğer taraftan da, sayısını tam olarak söyleyememekle beraber, patateslerimizi dilimleyip fırın tepsisine bir kat diziyoruz ve hazırlamış olduğumuz kıymalı ara malzemeyi üstüne döküyoruz. Sonra da patates dilimlerinden bir kat daha üstüne diziyoruz.
Bu arada salçamızı kaynar suda eritip tepsiye döküyoruz. Şöyle, dizdiğimiz patateslerimizin üzerini örtecek kadar. Bu da fırın kabının büyüklüğüne göre değişecektir.
Ben borcamın üstünü kapatmadım ama siz alüminyum folyoyla kapatabilirsiniz. 180 derece fırında patatesleri pişene kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder