16 Ağustos 2011 Salı

Etli Bulgur Pilavı

Efendim bu tarifimizde bize sitemde bulunan sadık izleyicilerimizden Nihan Hanım ve çok sevdiğim hasta babaannem için gelsin... Ben yine şehir dışında olacağımdan bi kaç gün yemek yapamıycam.
Bu tarifi de Duru Bulgurun hediye yemek tarifi kitabından buldum. Tarifi aynen veriyorum, ölçüler tutuyor ve hakkaten çok leziz oluyor.
Malzemeler:
1 su bardağı duru başbaşı bulgur
1 yemek kaşığı zeytinyağı
4 adet kuru erik
6 adet arpacık soğan (ben 1 tane normal soğan kullandım)
Yağsız kuzu kuşbaşı et
Çeyrek kırmızı kapya biber
1 tatlı kaşığı tereyağı
1 çay kaşığı tuz
 2 su bardağı kaynar su
Hazırlanışı:
Yayvan bir tencereye zeytinyağı ve tereyağını koyuyoruz. Eriyince soğanları ilave ediyoruz, kısık ateşte bir iki dakika çeviriyoruz. Üzerine küp küp doğramış olduğumuz kırmızı kapya biberleri ilave ediyoruz ve yarı haşlanmış etlerimizi ekleyerek iki dakika kavuruyoruz. Küp küp doğranan kuru erikleri de ilave ediyoruz. Ardından Duru Başbaşı Bulgur tuz ve kaynar suyu bekletmeden ekliyoruz. İsteğe göre karabiber ilave edlebillir. Kısık ateşte 15 dakika bulgurlar göz göz olana kadar pişmeye bırakıyoruz. Pilavı 20 dakika dinlendirip servis etmemiz tavsiye ediliyor. Afiyet olsun...
Daha iyi bir moralle geri dönücem inşallah, sağlıcakla kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder