3 Ağustos 2011 Çarşamba

İçli Köfte

   Ben de Yaptım, Ben de Yaptım:)

Uzun süreden sonra tekrar merhaba... Biliyorum biraz fazla ara verdik, ama emin olun yeni ve güzel tariflerimizle telafi etmeye çalışcaz. İşte yapımını ilk kez gördüğüm ve damak tadıma hitap ettiği için de çok sevdiğim kayınvalidemin içli köfte tarifi.

Malzemeler:
Hamur İçin
  • 3 su bardağı kadar ince köftelik bulgur
  • 1 buçuk su bardağı kadar irmik (kayınvalidem pişmemiş buğdaydan yapılan ince bulgur kullanıyormuş ama irmik bulmak daha kolay:))
  • Dövülmüş kişniş
  • Tuz, Su
İç İçin
  • Yarım kilo kıyma
  • 3-4 tane soğan
  • 2 tane taze yeşil biber
  • 1/4 demet kadar maydonoz
  • 1 su bardağı kadar dövülmüş ceviz (çok ince değil, şöyle yerken ağıza gelsin)
  • Yağ, tuz
Hazırlanışı:
       Hamurumuzu hazırlamak için önce bulgur, kişniş, irmik ve tuzumuzu karıştırıyoruz. Sonra da ılık suyumuzu yavaş yavaş ve karıştırarak bu karışımıza ekliyoruz. Karışımın her yerini su görene kadar, biraz da cıvık bir kıvam olana kadar bu işleme devam ediyoruz. Daha sonra da kabımızın ağzını güzelce kapatıp bulgurun şişmesini bekliyoruz. Kabımızı bi köşeye alıyoruz ve içimizi hazırlamaya başlıyoruz.
       Bunun için de ilk olarak kıymayı tenceremize koyup, iyice kavrulunca göz kararı ve zevkinize göre yağımızı ekliyoruz. Biraz da bu şekilde kavrulduktan sonra ince ince ama gerçekten ince kıydığımız soğan ve yeşil biberlerimizi ekliyoruz. Tüm bunlar olurken tencerenin ağzını açık bırakıyoruz ki, et haşlama gibi değil de kavurma gibi olsun. Artık yenecek kıvama gelince de ceviz maydonoz, karabiber ve tuzumuzu da ekliyoruz. Biraz daha karıştırıp, ocağın altını kapatıyoruz.

      Hamur malzememiz bir saat kadar bekledikten sonra, yoğurmaya başlıyoruz. İşte bu kısım biraz yorucu. Çünkü dağılmayan bir hamur kıvamına gelene dek yoğuruyoruz. Çok cıvık olduysa irmik, çok katı olduysa da su ekleyerek kıvam veriyoruz.
     Hamurumuz hazırlanınca ceviz büyüklüğünde parça koparıp elimizde yuvarlak hale getiriyoruz. Daha sonra parmağımızla delmeden yuvarlağımıza bastırıyoruz. Daha sonra da fotoğraftaki gibi hamura huni şeklini vermeye çalışıyoruz:) Tabi bu her zaman mümkün olmuyor:) Ben yaparken bir kaç kez bozup yeniden yaptım da, çok eğlendim. O incecik kase benzeri huninin içine iç malzememizden koyup, fotğraftakiler gibi ağzını kapatıyoruz. Haa bu şekil verme işlemi esnasında elimize hamur yapışmasın diye bir kase su yanımızda bulunuyor. Bu muska şeklinde içli köfteymiş. Farklı şekillerde yapılabiliyormuş ama sanırım tercihle ilgili. Bu arada aşağıda sağdaki fotoğrafta arka tarafta duran iki köfte bana ait, tabi ben bu ikisini yapana kadar kayınvalidem diğerlerini çoktan yapmıştı:)
     Yeme aşaması da önemli değil mi. Bu tarifteki köftelerimizi ya haşlayoruz ya da yumurtaya bulayıp kızartıyoruz. Benim gibi hafif seviyorsanız; tencerede tuzlu su kaynatıp, içine kaynarken attığınız köfteler yüzeye çıktıktan sonra bi kaç dakka daha bekletilerek haşlanmış şekilde yemenizi tavsiye ederim. Ama köfte yiyoruz biraz da yağlı olsun diyorsanız yumurtada kızartabilirsiniz.
      Hamuruna yoğururken iki kaşık kadar salça atarsanız kırmızı bi köfteniz olur. Benim damak tadıma bu şekliyle hitap ettiği için bu tarifi çok sevdim. Kesinlikle tavsiye ederim, afiyet olsun...                                                          

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder