2 Aralık 2011 Cuma

Közlenmiş Patlıcan ve Biber Salatası

közlenmiş patlıcan ve biber salatası

Közlenmiş sebzeleri çok seviyorum ama ocakta közlediğimde de sanki tüp kokusu geliyor burnuma, ben de fırında yapıyorum artık. Son olarak ağırlamış olduğum misafirlerim için de yaptım bir büyük tabak.  3 tane kırmızı biber, 3 tane yeşil biber, 3 tane de patlıcanı fırının ızgarasına yerleştirip altına da fırının kirlenmemesi için yağlı kağıt koydum. Çünkü sebzeler sulanınca damlalar halinde yere düşüyor. Sebzelerimi ara sıra ters yüz ederek 200 derece fırında közledim. Önce yeşil biber sonra kırmızı biber son olarak da patlıcan közlenmiş oluyor. Közlenmiş olan sebzeleri çıkarıp bildiğiniz gibi kabuklarını soydum ve büyükçe doğradım. İnce kıyılmış bi kaç dal maydonoz da ekledim. Biraz sarımsak, biraz limon suyu, tuz ve biraz da zeytin yağı ile hazırladığım sosu, doğramış olduğum malzemenin üzerine döktüm. Bu kadar mı güzel kokar, çok lezzetli oldu, afiyet olsun...:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder