1 Aralık 2011 Perşembe

Tuzlu Kek

Çay Saati Tuzlu Kek

Hafta sonu baya kalabalık misafir ağırladım, 17 kişilik, haliyle ne ne yapacağımı şaşırdım. İnsan herşey güzel olsun istiyor, yoruldum azıcık. Ama arkadaşım Şule Kabak Tatlısı takviyesiyle menümü daha güzel hale getirdi, çok da güzel olmuştu valla. Kabak tatlısı için de tarifi buraya mutlaka ekliycem. Menümde şunlar vardı:

Tuzlu Kek
Kıymalı Börek
Patatesli Peynirli Börek
Kısır
Zeytinyağlı Yaprak Sarma
Közlenmiş Patlıcan ve Biber Salatası
Fırında Mücver
Tahinli Çörek
Vişne Soslu Cheese Kek
Kabak Tatlısı

Valla o telaşe içinde masanın fotoğrafını çekmeyi bile unutmuşum yine. O yüzden yaprak sarmam ve cheese kekimin fotoğrafı yok, diğerlerini de yaparken çektim zaten, sırayla da ekliycem tariflerini ve fotoğraflarını. Önce tuzlu kekimden başlıyorum, ayrıca da kesinlikle denemenizi tavsiye ediyorum:)

Malzemeler:
3 tane yumurta
1 bardak yoğurt
1 bardak yağ
1 bardak beyaz peynir
Yarım demet maydonoz
Tuz, Çörekotu
Un
1 Paket Kabartma Tozu

Hazırlanışı:
Önce yumurtaları çırpıyoruz, sonra yağ ve yoğurtu da sırayla ekleyip güzelce çırpmaya devam ediyoruz. Sonraki aşamada peynir (rendelenmiş), ince kıyılmış maydonoz, tuz, çörekotu ve unu da ekleyip hamurumuzu hazırlıyoruz, kabartma tozunu da ekleyince pişirmeye hazır hale geliyor. Fırın tepsimizi yağlayıp, 180 derece ısıtılmış fırına veriyoruz. Ben kelepçeli ortası delik kalıpta yaptım, daha estetik dursun diye, ama siz borcam da da yapabilirsiniz. Çörekotunu da üzerine koyabilirsininz o zaman. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder