7 Ocak 2011 Cuma

Tavuklu Pirinç Çorbası

 Efendim tam da kış gelmişken, ilaç niyetine sıcak bir çorbaya kim hayır diyebilir ki!!
Malzemeler:
  • 2 çorba kaşığı pirinç
  • 2 parça tavuk but
  • 1 çorba kaşığı un (isteğe bağlı)
  • 1 çorba kaşığından daha az domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası (isteğe bağlı)
  • zeytinyağı
  • tuz
  • sevdiğiniz her türlü baharat (ben nane, kekik, karabiber, pulbiber kullandım)

 Hazırlanışı:
1- Tavuk ve pirinci tavuklar pişene kadar haşlıyoruz.
2- Haşlanmış tavukları bir kaba alıp çorbada görmek istediğiniz büyüklükte parçalıyoruz. (Ben bunun için but değil tavuk göğsü kullandım ama tavukseverler butla yaptığım zaman daha lezzetli olduğunu söylüyorlar)
3- Bir yandan çorbayı pişireceğimiz tencerede, yağ ile unumuzu biraz kavurup, sırasıyla salçalarımız, tuz ve baharatlarımızı devamlı karıştırarak ekliyoruz. (tuzu, salçanızın tuzlu olup olmadığına göre ayarlayın)

4- Daha sonra pirinçli haşlama suyumuzu, yavaş yavaş sosumuzu kavurduğumuz tencereye döküyoruz ve son olarak parçalanmış tavuklarımızı da ekliyoruz.
5- Son aşamada eğer çorbamızın kıvamı yoğunsa biraz kaynar suyla açıyoruz.

İbni Sina ve Hipokrat'ın tavuk etini pek çok hastalığa karşı ilaç olarak kullandığını öğrendiğimde çok şaşırmıştım. Sonra araştırıp bakınca tavuk etinin protein, madensel tuzlar ve vitamin kaynağı olduğunu öğrendim. Kolestrol probleminiz varsa da, lezzetli bir çözüm... Sindirimi de kolay bir yiyecek.

Bu çorbayı limon suyu takviyesiyle içmenizi öneririm. Afiyet bal şeker olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder