10 Ocak 2011 Pazartesi

Zeytinyağlı Portakallı Kereviz

Şimdi belki bazılarınız "ıııı...y kereviz mi? " diyeceksiniz. Ama ben çok severim. Hatta abartmıyorum, bazen canım çeker. Bi de önyargılı olmamak lazım. Kimimiz hiç tadına bakmadan reddediyoruz yemeyi. Oysa, bi deneseniz, ne kadar lezzzetli ve aromatik bir zeytinyağlı çeşidi olduğunu anlarsınız.
Zeytinyağlı Portakallı Kereviz


Zeytinyağlı Portakallı Kereviz
Malzemeler:
- 3  Adet Orta Boy Kereviz
- 1 Adet Orta Boy Soğan
- 1,2 Diş Sarımsak
- 1 Adet Havuç
- 1 Adet Patates (bugün gebelik şekerimin çıktığını öğrendiğim için ben eklemedim.)
- 1 Adet Portakal
- 2 Adet Limon (1 Adet de koyabilirsiniz, ben biraz daha ekşili seviyorum)
- 2 Adet Kesme Şeker
- Tuz
- Zeytinyağ
- Maydonoz ve Kereviz Yaprakları

Yapılışı:
1- Önce kerevizleri soyup, doğrayarak limonlu suda bekletelim. Havuç ve patatesi de küp küp doğrayıp, hazırlayalım.
2- Soğanı küp küp doğrayıp, zeytinyağında kavuralım. Biraz kavurduktan sonra tuz ve şekeri ekleyip kavurmaya devam edelim. (Ben böyle daha lezzetli olduğunu düşünüyorum)
3- Sonra, tencereye sırasıyla havuç, kereviz ve patatesi ekleyip, limon ve portakal suyunu katalım. Bir iki kez çevirdikten sonra gerekirse biraz su katıp, (ben su katmadım, çünkü limon ve portakalın suyu yeterli geldi)tencerenin kapağını kapatalım ve altını kısalım.
4-Pişince maydonoz ve kereviz yaprakları ile servis edelim.

Bence bir deneyin. Afiyet olsun...



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder