30 Ocak 2011 Pazar

Ay Çöreği

Bu hafta sonu, fırsat buldukça, dergileri ve kitapları karıştırıp mutfağa girip bir şeyler denedim. İlki ne zamandır yapmak isteyip de ertelediğim ay çörekleri oldu. Blog olunca insan daha kolay ve daha hevesli hareket ediyo yeni şeyler yapmaya... Tabi benim hatalarım da oldu. Mesele benim ay çörekleri için hazırladığım iç az geldi. Tarifte yazan iç malzemesinden daha fazla kullanılması gerektiğini ancak piştikten sonra anlayabildim ben.  O yüzden ben aşağıda olması gereken miktarda malzeme verdim. Heee... bu arada, ben tarifteki ölçüleri birebir uyguladım ve bir sürü çöreğim oldu. Biz de çörekleri konu komşuya, arkadaşlara ve akrabalara dağıttık. Bu sebeple siz kalabalık değilseniz, çörekleri yarım ölçü ile de hazırlayabilirsiniz. Neyse çok uzattım galiba... Afiyet olsun herkese...


Malzemeler:
  • 250 gr margarin
  • Yarım su bardağı ılık süt
  • 30 gr yaşmaya
  • yarım su bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta
  • Fındık
  • Aldığı kadar un
İç harcı için:
  • 1.5 su bardağı ceviz ya da fındık
  • 6 dilim kakaolu kek
  • 1 su bardağı kuru üzüm
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 2 yemek kaşığı süt
Hazırlanışı:
- Öncelikle mayayı ılık sütte eritiyoruz.
- Oda ısısında yumuşatılmış margarine şekeri karıştırarak eziyoruz.
- Margarin ve şekere mayalı sütü, yumurtanın akını (sarısı çöreklerin üstüne) ve unu yavaş yavaş ekleyerek yoğuruyoruz.
- Hamuru 1 saat kadar bekletiyoruz. (Bu sürenin sonunda kocaman bir hamurumuz oluyo)
- Diğer tarafta iç harcı için kek dilimlerini ufalayıp;  fındık, kuru üzüm, tarçın ve süt ile karıştırıyoruz.
-Hamuru bezelere ayırıp, merdane yardımı ile çay tabağından biraz daha büyükçe açtıktan sonra, ortasına harçtan koyup, ay olacak şekilde kapatıyoruz.
- Üzerlerine yumurta sarısı ve fındık kırıkları ekleyip, önceden ısıtılmış 180 derece fırında 30-35 dakika kadar  pişiriyoruz. 

Çörekler fırında pişerken mutfağınız öyle güzel kokuyo ki... Sırf o koku bile yeter bu çörekleri yapmak için.  Çayın yanına çok güzel oluyo... Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder